czwartek, 17 sierpnia 2017

Joga dla przysadki - film cz. 3


Kolejny odcinek z pozycjami (asanami) w kolejnosci : 5 i 6. Dwie chyba najbardziej znane asany w jodze - Parwatasana (Pozycja gory) i Bhudzangasana (Pozycja kobry). Praktykuje te pozycje od 15 lat. Jednak jezeli zaczynasz praktyke powoli i cierpliwie  buduj te pozycje - na filmie pokazuje jak wchodzic i wychodzic z tych pozycji oraz ich modyfikacje. Pamietaj aby polaczyc praktyke z dlugimi i glebokimi oddechami.

środa, 9 sierpnia 2017

Joga dla przysadki - filmik! cz.2


Pokazany na filmie zestaw o nazwie  „Balans przysadki mózgowej” należy do kolekcji kilku tysięcy zestawów przekazanych przez Yogi Bhajana.  Ważna jest odpowiednia kolejność wykonywania asan i pozostawanie w danej pozycji pzrez okreslony czas. Aby zabrać się do praktyki całości proponuje zbudować poszczególne pozycje, które będę pokazywać i tłumaczyć w następnych częściach. Tutaj pozycja 3 i 4 w szczegolach. Istotnym elementem Jogi Kundlaini wg Yogi Bhajana jest tez oddech  - tlumacze jak wykonac oddech ognia. Waznym elentem praktyki Jogi Kundalini jest mantra początkowa i końcowa, o czym będzie w kolejnych częściach.

niedziela, 30 lipca 2017

Joga dla przysadki--filmik! Cz. 1




Przysadka mózgowa to jeden z gruczołów dokrewnych produkujących hormony. Jest jak agent do zadań specjalnych i wszelakich w naszym organizmie, Oddziałuje na inne gruczoły (krótko opisze je w następnych postach).   Jednocześnie jest bardzo malutka – jak twierdzą naukowcy jest jak kropla wody i podobno koloru różowego. Jest położona w centrum naszej głowy.                                                                                                 Przysadka może być zbyt aktywna albo zbyt leniwa. Może produkować hormonów za dużo albo za mało. Nie będę wymieniać nazw hormonów, jednak warto zobrazować co dzieje się  gdy nie jest ona w balansie:  dzieci przestają rosnąć, kobiety jajeczkować i zachodzić w ciążę, matki karmić piersią, panowie produkować wystarczająca ilość nasienia – a w dodatku ludzie tracą energię i tyją.
Joga może być obok innych naszych świadomych działań pomocna w utrzymywaniu funkcji ciała w równowadze. Oczywiście miejmy świadomość ze inne elementy są tak samo  ważne – jak odpowiednia dieta, dodatkowe aktywności fizyczne oraz świadomość swoich emocji i panowanie nas stresem.

Pokazany na filmie zestaw o nazwie  „Balans przysadki mózgowej” należy do kolekcji kilku tysięcy zestawów przekazanych przez Yogi Bhajana.  Ważna jest odpowiednia kolejność wykonywania asan. Aby zabrać się do praktyki całości proponuje zbudować poszczególne pozycje, które będę pokazywać i tłumaczyć w następnych częściach. Istotnym elementem Jogi Kundlaini wg Yogi Bhajana jest tez oddech i mantra początkowa i końcowa, o czym będzie w kolejnych częściach.

niedziela, 23 lipca 2017

1-25.08.2017 joga poranna w Inspiro



Wakacyjne wyzwanie - cykl 8 spotkań, tylko w sierpniu, od 1 do 25 sierpnia. Dwa razy w tygodniu praktyka wspólna przez miesiąc jako inspiracja dla własnej praktyki. Możesz wziąć udział także gdy nigdy nie próbowałaś jogi. Poznasz zestawy jogi kundalini na gruczoły dokrewne. Zastanowimy się co wiemy o naszym układzie hormonalnym. Zajmiemy się ustalaniem dla siebie diety oraz uświadomieniem czynników wpływających na balans w naszym życiu.

Zapisy: kontakt@inspirowarszawa.pl, tel. 533 782 123
Koszt całości: 370 PLN


PON i SRO 8.30-10.00 joga w Joga Klubie



Poranne lekcje maja charakter otwarty. Możesz dołączyć jeżeli chcesz zacząć praktykę jogi. Nauczysz się klasycznych powitań słońca oraz zestawu na energie słoneczną.

informacje i cennik: www.jogaklub.pl

poniedziałek, 3 lipca 2017

od 11.07.2017 lekcje Jogi Kundalini na Zoliborzu

                                                                                                                                                                                                                         Joga i hormony. Praca z cialem oddechem i dzwiekiem.

Odpowiednie pozycje jogi – asany, tworzą napięcia na poszczególne gruczoły dokrewne poprzez specyficzne ułożenie ciała. Wyjście z pozycji i rozluźnienie ciała stymuluje do zbalansowanej pracy. Dodatkowo posługujemy się oddechem wprowadzając do ciała Prane – siłę życiową, która kierowana jest do gruczołów dokrewnych produkujących hormony.

info o jodze kundalini: 692955622

lekcje na zapisy: kontakt@inspirowarszawa.pl, tel. 533 782 123
(lekcje odbywaja sie przy minimum 3 osobach)
wtorki i piatki o 7.00-8.30
miejsce: Osrodek Terapaeutyczno-Rozwojowy INSPIRO
ul. Kozietulskiego 1/2, Warszawa

poniedziałek, 26 czerwca 2017

Kim sa moi nauczyciele?

Wierze ze każda spotkana na mojej drodze osoba jest moim nauczycielem. Są jednak specjalni nauczyciele w moim życiu. Myślę np. o mojej córce, o osobach z którymi łączy mnie trudna relacja lub o osobach aniołach które inspirują i zostawiają piękne światło. Specjalna kategoria, to duchowi nauczyciele - przewodnicy. Podobno naszej duszy w tej podroży Ziemskiej dany jest Umysł oraz spotkanie swojego przewodnika duchowego.

Ostatnio zastanawiam się jak trudno przyjmować świadomie lekcje od naszych napotkanych nauczycieli. Jak musze być uważna aby odczytywać to co mam wziąć z tego spotkania a nie pójść za swoimi emocjami. Staram się zwracać uwagę na to co ja do o innych osób i o innych osobach- wtedy mogę odczytać swoje projekcje i wyobrażenia. To działa także w druga stronę! Jeżeli ktoś o mnie cos mówi to jest właśnie o nim samym. 

Yogi Bhajan, mistrz Jogi Kundalini, który sprowadził te technikę na Zachód, zdefiniował w następujący sposób nauczyciela jogi:

"Nauczyciel jest tym kim, kogo nie dotykają pary przeciwieństw. I najbrzydszymi i najbardziej pięknemu daje jedynie błogosławieństwa".

Osobiście idę za nauczycielami jogi oraz innych technik tez, którzy:
- są neutralni, działają poprzez swój neutralny umysł
- dają doświadczenie 
- pomagają i służą w podnoszeniu świadomości 
- mówią prosto i żyją prosto
- maja szerokie serce i głębokie rozumienie.

Nauczanie jogi jak mawiał Yogi Bhajan jest nieskończonością - nauczyciel udostępnia siebie jako narzędzia do doświadczania przez pobierającego naukę przepływu energii i rzeczywistości.
Słowo Guru oznacza tego kto przynosi światło do ciemności. 

Na zdjęciu: Guru Dharam i ja na III festiwalu jogi kundalini w Polsce, na którym prowadził swoją lekcje "przełamywanie bloków karmicznych".  Guru Dharama poznałam w 2005 roku w Anglii na moim kursie nauczycielskim. Kiedy go zobaczyłam  pierwszy raz w życiu pomyślałam ze jeszcze nie widziałam tak drugiej brody! Potem na ekrany kin weszła pierwsza część "Władcy pierścieni" i do dzisiaj przypomina mi czarodzieja Gandalafa - dobroduszny i z humorem. Tak na serio to wystarczy sama obecność w pobliżu Guru Dharama aby poczuć promieniujący spokój i neutralność w sobie. 
https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif


piątek, 9 czerwca 2017

9.06.2017 Joga Tanca w Pelni Ksiezyca w Naszej Hustawce

Zapraszam na jogę tańca w pełni księżyca do Naszej Huśtawki, Warszawa Trakt Lubelski 391. 


Pełny księżyc symbolizuje pełnie naszych potencjałów i możliwości. W Czerwcowa pełnie księżyca w Strzelcu poszukamy w tańcu przestrzeni żywiołu powietrza. 
Dla odróżnienia przejdziemy przez pozostałe żywioły poprzez odczuwanie ciała w ruchu w płynnych pozycjach jogicznych oraz w swobodnym tańcu.  
Zakończymy zajęcia relaksem i medytacja.

Zapraszam!
Wstęp: 35 zł

poranne lekcje Jogi Kundalini w Joga Klubie 8.30-10.00




Wypróbuj poranna jogę kundalini w Joga Klubie, w Warszawie ul. Chalubinskiego 8
pon i sro godz. 8.30-10.00.
Jak poczuć energię na cały dzien bez odczucia zdenerwowania, jak obudzić sie z odczucia ospałości i z radością kontynuuowac dzien - na zajeciach przygotwujemy cialo i umysl dzieki technikom Jogi Kundalini.

poniedziałek, 29 maja 2017

Dlaczego praktykuję Jogę Kundalini?


Dziś rano przyszło do mnie pytanie, dlaczego praktykuje od ponad 10 lat Jogę Kundalini?                 Poniżej, przedstawiam krótko w punktach mój osobisty punkt widzenia.
1.   
      Nauczycielka
W 2004 roku zobaczyłam ogłoszenie ze w Joga Klubie w Warszawie, ze  są lekcje jogi w języku angielskim i okazało się ze joga nazywa się kundalini. Zaczęłam chodzić na te zajęcia aby poćwiczyć angielski. Regularna praktyka pokazała mi jak dobrze pracowało moje ciało. Poczułam także z jakim wielkim sercem są uczone te lekcje, czułam jak bardzo prowadząca dba o mnie i o wszystkich swoich studentów. To dzięki inspiracji mojej pierwszej nauczycielki zrobiłam kurs jogi aby dalej przekazywać te technikę.

2.   Asany                                                                                                                                                        Joga Kundalini koncentruje się na pracy z kręgosłupem. Jedną z najczęściej używanych asan to wyginanie kręgosłupa w pozycji siedzącej. Nazywana jest ta pozycja jazda na wielbłądzie. Regularnie praktykując te pozycję czuję jak mój kręgosłup jest elastyczny. Za każdym razem gdy tylko poczuję sztywność pleców za pomocą tej pozycji naturalnie ustawiam sobie kręgosłup. Bardzo tez lubię skręty klatki piersiowej w siedzeniu. Mam poczucie ze mogę otworzyć klatkę piersiowa i głębiej oddychać.

3.   Oddech
Pamiętam jak przez trzy miesiące uczyłam się oddechu ognia. Powoli ucząc się tego intensywnego oddechu poznawałam możliwości moich płuc. Stosując ten oddech w różnych pozycjach ciała mam wrażenie ze mogę docierać do każdej komórki mojego ciała. Poprzez oddech ognia wiem i dobrze czuje moja przeponę. Będąc w ciąży, praktykując i ucząc jogi kundalini odkryłam jak można jeszcze głębiej oddychać i jak rozluźniać oddech, wręcz czuć go w samym brzuchu.

4.   Mantry i muzyka
Często do praktyki jogi kundalini wykorzystywana jest muzyka i mantry. Współczesne brzmienie muzyki z tradycyjnymi instrumentami oraz anielskimi glosami artystek- joginek są dla mnie lekkością i zachwytem. W tradycji Jogi Kundalini jest praktykowana poranna Sadhana, której jednym z elementów jest śpiewanie przez godzinę 7 mantr. Robiąc kurs nauczycielski miałam to wielkie szczęście spotkać w grupie kilku muzyków i artystów. Jest to  dla mnie niepowtarzalne wspomnienie muzyki i głosów na żywo o samym poranku.

5.   Dyscyplina                                                                                                                                       Dzięki Jodze Kundalini nauczyłam się w życiu co oznacza dyscyplina ale motywowana wewnętrznie. Praktykując Kryję czy medytacje codziennie przez 40 dni czy 90 dni miałam poczucie swojej sprawczości. Czułam jak dzień po dniu mogę przezwyciężać to uczucie ze mi się nie chce albo to nie ma sensu. Nagrodą zawsze jest poczucie wdzięczności na koniec praktyki.

6.   Jogi Tee
Pamiętam jak o poranku spotykaliśmy się u mojej nauczycielki aby praktykować jogę jeszcze przed praca w biurze. Zawsze witał nas zapach gotowanej jogicznej herbaty – cynamon, kardamon, goździki i imbir.

7.   Ludzie                                                                                                                                        Podróżując po różnych krajach starałam się odnaleźć miejsca gdzie uczona jest joga kundalini. Spotykałam zawsze miłych i uczynnych ludzi, dzięki którym mogłam poznać ich kraj z perspektywy „jogicznej”.

8.   Połączenie

Mówi się ze ludzie w większości zaczynają praktykować jogę aby poczuć się duchowymi istotami tutaj na ziemi. Jest także motywacja odwrotna – jako istoty duchowe zaczynamy praktykować jogę aby odnajdywac się w materialnym świecie. Ten drugi powód jest moją motywacja do praktyki jogi.

czwartek, 18 maja 2017

23-25.06.2017 konwencja jogi w Sulislawie

http://instytut.palacsulislaw.pl/polska-konwencja-jogil-2017/

Zapraszam na Polska KOnwencje Jogi w Sulislawie -
 rozne style jogi a takze Joga Kundlaini i Joga Tanca!

a tak bylo w zeszlym roku:
http://instytut.palacsulislaw.pl/festiwal-2016/


środa, 19 kwietnia 2017

wtorki i czwartki o 20.00 w Joga Klubie

Zapraszam na wieczorne wyciszenie z joga i medytacjami uwalniajacymi stres i napiecie.